Experienta de viata!

Am avut ocazia si totodata posibilitatea de a participa la un work-shop al unor tineri studenti la filozofie, tematica diversa, arta, probleme ale UE, droguri… foarte provocator dar destul de periculos pentru mine , de formatiune inginer.

Nu m-am speriat, asa ca am participat si mi-a venit randul sa-mi prezint disertatia referitoare la consumul de droguri, asa cum am crezut eu ca e mai bine. L-am avut langa mine, pe fiul meu, care face parte si el din generatia”pro”.

Dupa ce mi-am expus materialul, am vazut tot felul de grimase, dar tot nu m-am speriat si am asteptat intrebarile. In acel moment am inteles ce vor acesti tineri , sa vada cat de multe informatii stiu despre acest subiect.

Deodata mi-a venit in minte ideea salvatoare, si le-am spus ca sunt sigura ca ei nu vor incerca niciodata drogurile despre care vorbeam eu,  caci eu au “drogul lor”, al artei si al filosofiei.

Le-a placut ideea si atunci am inteles ca pentru a-ti atrage auditoriul, trebuie sa-i spui ceea ce vrea sa auda, sa dai dovada de empatie, sa nu te pierzi, sa nu bijbai.

Apreciez tinerii pentru curajul si spontaneitatea lor, curaj, pe care noi, cei mai copti, nu-l mai avem, dar avem experienta vietii, informatii cu care putem face previziuni si analize,  cu timpul, se mai adauga si o inteligenta emotionala care poate lucra in favoarea noastra.

Este nevoie sa lucram in echipa, tineri si adulti si pentru aceasta, noi adultii trebuie sa fim mai flexibili si rabdatori, sa nu uitam niciodata ca si noi am fost tineri si toata lumea era a noastra, nimic nu ne sta in cale.

Eu sunt deschisa (open mind) la orice idee din partea tinerilor. Nu se stie niciodata de unde sare iepurele!

Leave a Reply

