Putina cultura!

Ieri dupa ce am plecat de la serviciu, primesc un telefon de la o prietena draga mie. Ma intreaba: Ce faci in dupa amiaza aceasta? Nu vrei sa mergi la teatru? Stau 2 secunde sa ma gandesc, secunde in care defileaza in mintea mea tot ce ar trebui sa fac pentru a nu strica echilibrul vietii. Raspund: Bineinteles! Numai ca, avand in vedere ca nu prea am timp sa ajung acasa nu voi avea o tinuta de teatru! In toatalitea principiilor mele despre lume si viata, vizionarea unui spectacol inseamna mai mult decat sa fii acolo, inseamna sa te integrezi atmosferei in totalitate, tinuta, stare de spirit…

Am vazut un spectacol special: “Singuri in noapte” de Eric Assous jucata de Emilia Popescu si Florin Piersic, in regia maestrului Radu Beligan.

Mi-a placut enorm pentru ca imi place teatrul (de fapt tot ce tine de cultura, fara diferente), pentru ca a trecut ceva timp de cand nu am mai fost in acea sala de spectacole, pentru ca mai trebuie sa si visezi ca sa vii cu picioarele pe pamant, pentru ca a fost un spectacol deosebit de bun, pentru ca…

Si ce tema! Am mai intalnit acest subiect, copii care isi cauta si isi regasesc parintii, general vorbind, ca fiecare caz , de fapt este o poveste cu final mai mult sau mai putin fericit. Cei doi actori au pus in valoare atat tragismul subiectului cat si bucuria regasirii, prin diferite scene, comic de limbaj, de situatie.

Cultura are un rol important in educatia noastra fie ca suntem tineri, adulti sau intelepti, daca vrem sa intelegem ideea, cu siguranta aceasta va gasi loc in mintea noastra si va lucra in mod favorabil.

Va invit sa vizionati acest spectacol!

2 Responses to Putina cultura!

  1. Stefan RADOVEANU says:

    A propos de Emilia POPESCU, este formidabila.
    Florin este un merveille, il asteptam cu nerabdare à Geneve.

    Si deasemenea,

    “C’est très joli, la vie. Mais cela a un inconvénient, c’est qu’il faut la vivre”

    Si pentru cultura un rol important,

    “la culture est un antidote à la violence, car elle nous invite à la compréhension d’autrui et féconde la tolérance, en nous incitant à partir à la rencontre d’autres imaginaires et d’autres cultures.”

    Va urez o zi placuta,

  2. Foarte multa dreptate in comentariu! Daca ar intelege toata lumea mesajul care se desprinde din orice fel de opera, ar fi bine.
    Apropos de violenta directa, structurala , de cultura… ne-a cam invadat pe toate caile. Eu voi lupta pe toate caile impotriva ei.
    Multumesc frumos de comentariu!
    Toate cele bune.

Leave a Reply

