Spiritul inaintea materiei!

 

Ani buni din existenta mea au fost marcati de relatia intre spirit si materie. M-am nascut in regimul comunist si am fost crescuta si educata in ideea ca materia este primordiala spiritului, ca materia este cea mai importanta componenta a existentei. Ce Kant, ce Hegel, ce Freud, ce Nietche, si multi altiii! Cei mai importanti erau Marx, Engels si Lenin.

Invatati, invatati invatati! – asta nu era rea, dar invatati ceea ce va este util, ceea ce va va conduce in viata spre un scop, ceea ce va va invata sa deosebiti binele de rau, ceea ce va va oferi o scara a valorilor!

Cand eram foarte tanara mi se parea ca anii trec foarte incet, fiecare zi are o durata parca prea lunga, mi-as fi dorit asa cam pe al 20 de ani sa am 25 sa par mai matura! Apoi anii au trecut, unul dupa altul, mai buni, mai putin buni. Am trecut prin diferite etape cu realizari mai glorioase sau mai putin.

Anii au trecut mai repede in familie, alaturi de sot si copil.

Apoi, a venit perioada de democratie. Vai, timpul nu mai are rabdare cu mine, zboara, parca nu-mi mai ajunge, parca as trai pe alta planeta! Of, Einstein, ce ma fac! Trebuie sa rezolv si problema asta, si pe asta, proiectul  acesta, si….

Am ajuns la 50 de ani! Doamne , cand au trecut! Mai am multe de facut si vreau sa le fac, simt ca e nevoie de ideile mele, de energia mea, vreau sa fac si cred ca pot.

Materia este in urma spiritului asa a fost dintotdeauna dar acum o simt si mai bine. Trupul are o varsta dar mintea e mult mai tanara si agera si mai cuprinzatoare, acesta este rezultatul experientei de viata, al acumularilor calitative si cantitative. Mintea de acum este mai retinuta la excese, este mai cumpatata, este optimizata.

Sunt frumoase trairile de acum dar parca am asa o tristete sa spun ca am 50 de ani!

2 Responses to Spiritul inaintea materiei!

  1. anca says:

    LA MULTI ANI! O VIATA FRUMOASA INAINTE, ALATURI DE SOT SI COPII!

    Sa va de-a Dumnezeu multa sanatate, liniste sufleteasca, impliniri, bucurii, zile senine si un gram de noroc, atunci cand trebuie, care sa va netezeasca drumul si sa va ia greutatile din fata sau sa va intareasca si sa va ajute sa treceti peste ele, mai frumosi si mai generosi!

    Petrecere frumoasa!

  2. Anca, iti multumesc din tot sufletul pentru frumoasele urari, acum inteleg de ce oamenii isi ascund adevarata varsta. Pana aacum nu aveam retineri in a-mi spune varsta, acum ceva imi spune in interiorul meu ca n-ar trebui sa o spun!
    Aceleasi sentimente si urari le am si eu pentru tine!
    Toate cele bune!

Leave a Reply

