Bistrita e trista!



Bistrita mi-a marcat copilaria. Parintii mei sunt neaosi si mi-am petrecut vacantele de vara la bunici pana la disparitia lor. Stabilindu-ma de-a lungul timpului in Moldova sau in sudul tarii la Craiova, acest oras mi-a ramas in minte ca etalon in multe privinte. Aici am invatat primele cuvinte in germana , cele in ungureste le-am invatat in Oradea.

De fiecare data cand treceam pe langa Turnul Bisericii ma impresiona maretia lui si rezistenta lui de-a lungul secolelor. Din secolul al XIV-lea si pana acum in secolul XXI a reprezentat un simbol pentru bistriteni dar nu numai pentru ei.

Saptamana trecuta am fost intr-o minivacanta la Bistrita si ma bucuram sa vad un turn in renovare inconjurat de schele. Ma bucuram sa vad un oras care isi conserva istoria si valorile. Acum sunt trista pentru ca ceea ce nici nu ne trecea prin minte s-a intamplat, schela a luat foc si … o parte din tur s-a prabusit.

O tragedie! Sufletele noastre sunt ranite!

Dar oare trebuie sa fim patimasi? Tehnologia sec. XXI nu poate oferi metode performante de a reface Turnul? Sunt convinsa ca se pot strange si fonduri sufieciente si know-how si tot ce trebuie. Orasul trebuie sa  se refaca, oamenii trebuie sa fie solidari cu orasul lor, sa-l protejeze.

De ce sa nu se mai tina “Zilele Bistritei”? Asa oamenii vor fi mai aproape de orasul lor, de necazurile lor, de bucuriile lor!

Sigur, banii sunt cauza! Daca vrem putem!

Cu siguranta se vor gasi si bani pentru refacerea monumentului. Imi aduc aminte de actiunea “dati un leu pentru Ateneu”. Dar fondurile europene pentru refacerea monumenteleor, dar ….

Daca fac planuri de reconstructie inseamna ca mi-am revenit, inseamna ca viata isi reface cursul, inseamna ca se poate!

Viitorul primar trebuie sa fie aproape de oameni si la bine si la rau si numai un primar de stanga poate face acest lucru!

4 thoughts on “Bistrita e trista!

  1. Draga Mirela, sensibilitatea ta ne atinge si pe noi vis a vis de ce s-a intamplat la Bistrita. Exista multe variante de a strange banii necesari pentru refacerea Bisericii Catolice. Ai dreptate cand spui ca doar un primar de stanga poate fi mai aproape de noi.

  2. Tipic romanesc, nu va ganditi sa faceti o campanie de strangere a fondurilor…pentru a renova si dota spitalul orasului in care locuiti…la urma urmei voi va folositi de el…

    Va ganditi sa renovati o mizerie de biserica, orcum e plina tara de ele…si orcum sunt toate…goale 🙂

    Din cauza voastra, si a celor care gandesc asa de primitiv ca voi…romania este inca in groapa cu…. 😉

    1. fonduri exista pentru tot si toate
      si istoria merita…mizerie esti tu stimate domn. cata sudoare si cat sange au varsat stramosii nostri pt. ca un mizer pompos ca tine sa scuipe si sa rada. Nu meriti..daca vrei sa scuipi si sa razi de ceva. atunci fa-o cu mizeriile care ne conduc (a conduce se traduce in “ne sug de bani”). Cate vile prin tari straine isi construiesc pe seama mizeriei noastre..ar putea sa construiasa o mie de spitale si sa refaca o mie de monumente! in schimb ne lasa sa ne mancam intre noi ca prostii…cretinule ti-ai gasit l gatul cui sa sari

Leave a comment